new place, new people, great life! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu new place, new people, great life! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

new place, new people, great life!

Blijf op de hoogte en volg Jindra

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

ha, waar zal ik beginnen, ik heb in die 3 dagen dat ik hier ben al zoveel meegemaakt.
het begon zondag, toen werd ik opgepikt rond half 1 door Diana and grant. dat zijn de twee bazen. we gingen toen eerst wat boodschappen doen , want zo gauw ze in de stad zijn nemen ze wat mee. daarna ben ik gaan lunchen bij grant zijn ouders. ze hadden op me gerekend en het waren hele aardige mensen. ze zijn wel wat meer conservatief hier. dus het was bidden voor het eten en ze bidden iedere ochten voor het werk even. daar heb ik geen enkele problemen mee en doe gewoon respectvol mee.
rond 3 uur kwam ik aan in het huisje. nou helemaal leuk natuurlijk. ik ben niet voor niets fan van mcleods daughters. het was echt precies zo'n huisje alleen dan voor meer personen ipv 1. dus er is een keuken, relax kamer, douche/bad en zon 3 kamers met 2 of 3 bedden erin. de eerste avond was ik alleen met graham. hij is een sort manager van de boerderij. hij had een of ander filmnet dus mooi films lopen kijken en mezelf gesetteld..
pannekoeken gegeten. jam jam.
maandagochtend mocht ik eerst mee voor wat boerderijwerk om de honden te zien die schapen drijven. en dat is echt niet normal knap en leuk om te zien. de honden luisteren zo goed op commando en drijven de schapen zo snel. echt heel mooi om te zien eigenlijk.. en ik mocht natuurlijk achterop de quad, dus super gaaf. het is echt een geweldig mooie omgeving en dus wel prettig afgelegen, maar dat maakt echt helemaal niks uit, als je thuis kom van het werk, maar je je diner en dan ga je lekker douchen of andersom een film kijken of spelletje spleen en dat lekker naar bed. ondertussen zijn er wat meerdere mensen gearriveerd en ontstaat er dus al een leuk team. er is een vaste werker die uit Nederland komt. 1 amerikaan en 1 franse. en dan de manager van de gaard is Michele. snappen jullie het nog een beetje? haha.
dus we zijn met ze 5e in het huisje en dat is lekker knus en gezellig en we lachen erg veel, dat maakt het heel huiselijk. lachen met mensen die je pas 3 dagen kent. na het zien van de honden maandag. gingen we wat schapen bij een brengen. dus alles in een groep in verschillende hekken. en rond het middaguur ging ik terug naar de gaard om daar abrikozen te plukken. en echt joh, fruit genoeg hier. ze hebben perziken, pruimen, abrikozen, peacherines (cruising tussen perzik en pruim) en je mag ze zo van de boom af eten en we hebben ook een hele zoot thuis. dus het is aan de fruit de hele dag door, jammie jammie jammie.
dinsdag begon ik in de gaard, maar hadden ze me later op de dag weer nodig op de boerderij, wat ik eerlijk gezegd geen enkel problem vind, dat is namelijk echt leuk werk om te doen, hard werken, maar leuk werken. dus ik in de middag weer helpen met de schapen bij een brengen in de verschillende hekken en gingen de andere ze een injectie geven en andere dingen doen, waarvan ik geen idee heb wat het was. toen was het opeens 7 uur en ik had het niet eens door, maar dat betekent wel mooi MONEY. haha.
ik gebruik dianas computer en kan zo nu en dan langs bij haar huis om te internetten, maar dat is dus niet heel vaak een update.
woensdag, begon ik in de gaard, we moesten bomen binden. anders worden de takken met het fruit eraan te zwaar.
onderdemiddag had ik weer een klein dingetje op de boerderij met de schapen op jutten en toen weer terug naar de gaard voor een uurtje. en echt de tijd vliegt met zo'n dag.
de peacherines. de fruit waar het eigenlijk allemaal om draait zijn nog niet goed genoeg om te plukken, dus dat is waars pas over een maand. wat best chill is omdat ik nu dus alleen nog maar rustig aan werk doe. het is nog niet echt heel hard werken, het is meer klusjes dat gedaan moet worden totdat het echte plukken begint. we plukken wel hier en daar ander fruit en we hebben dus gezellige mensen, dus praten veel tussen het werk door en dat maakt het makkelijk om te werken.

zoals ik al zei is het huisje dus echt helemaal leuk. de andere nederlands vrouw slaapt nu bij me op de kamer. maar zodra ik me kussen zie ben ik verdwenen, dus het maakt eigenlijk niet uit of ik iemand op me kamer heb of niet.
het is hier trouwens super geweldig mooi, overal berg en dal en heuvels en echt countryside, dus helemaal leuk. ben echt blij dat ik dit meemaak. het is weer iets helemaal nieuws, maar super leuk.

liefs

  • 14 Februari 2014 - 05:41

    Pap En Mam:

    Ik was er al vroeg uit vanochtend, en een leuker Valentine's presentje had er niet kunnen zijn, wat een leuke foto's op facebook, zo te zien is het de komende twee maanden weer heel goed vertoeven.
    Mc Cleods daghters onze favoriete serie, dat is maar film en te romantisch voorgesteld, maar het ziet er echt zo uit, inclusief buiten een badkuip, wil ik nog een foto van zien, met jou er in met een mooie zonsondergang....
    jammer dat foto's op blog niet lukt, van het Abel Tasman waren weer fantastisch mooi
    Live your dream kiwi girl Kia Ora

  • 14 Februari 2014 - 07:04

    Annemieke Van Dijk :

    Geweldig dat je zo geniet. Ik wens je een super fijne tijd daar. Xx

  • 14 Februari 2014 - 08:12

    Frans En Alice :

    Jindra wat geniet jij. Het is een geweldig om je verhalen te lezen. Wat je nu mee maak kunnen ze je niet meer afnemen. Groetjes xx

  • 14 Februari 2014 - 08:52

    Ivonne Smiers:

    Wat maak je toch een geweldige dingen mee in dat mooie land met dat prachtige weer! Danique zit al maanden in de sneeuw in Amerika en heeft al -40 graden meegemaakt! Precies het tegenovergestelde als bij jou. Maar ook zij heeft het erg naar haar zin. Hopelijk verdien je lekker veel geld en kun je je reis straks nog mooi afsluiten samen met je broer. Geniet!

  • 14 Februari 2014 - 11:23

    Claudia:

    Jindraaa!
    Wat leuk om weer een verslagje van je te lezen en je foto's te zien op facebook! Weer superleuk en mooi zoals we inmiddels van je gewend zijn:) Wat geweldig dat je op een boerderij werkt, hihi ik moest wel erg lachen toen ik die badkuip in de tuin zag, het lijkt echt McLeod's wel, geniet er van!
    xx Clau

  • 14 Februari 2014 - 18:49

    Jan En Vera Braas:

    wat goed dat de kaart op tijd aangekomen is. je reisverslagen zij geweldig om te lezen heel veel succes met je nieuwe job groetjes jan en vera xxx

  • 14 Februari 2014 - 20:18

    Joke:

    Hey jindra, je wordt een ware boerenmeid die van alle markten thuis is. Enjoy!!!!! Knuffel van ons x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 96556

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: