And so the adventure begins... - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu And so the adventure begins... - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

And so the adventure begins...

Door: Jindra

Blijf op de hoogte en volg Jindra

30 Januari 2017 | Noorwegen, Bergen

Op de radar stond dat we ervoor moesten gaan. Dus wij afgesproken om half acht avonden bij de Floibanen. Met zijn viertjes (Erik, Laura, Jolien en ik) zijn we omhoog gegaan tot Floyen en hebben de rest van de berg beklommen en het hoogste puntje opgezocht.
De kou viel mee. we zaten achter een vliegtuigtoren, uit de wind en de warme thee en chocola waren aanwezig. Erik had zijn camera set al klaar staan en alleen de lucht vol sterren was het klimmen en wandelen in het donker al waard. Gelukkig was alles goed begaanbaar en waren we goed voorzien van zaklampen. na een tijde te hebben gezeten en geklets kwam er een rare gloed tevoorschijn. maar ja, of dit nou echt was of dat je hoofd een spelletje met je speelt, dat wist ik nog niet zo zeker. Ondertussen stond de camera op scherp en maakte een paar foto's. de gloed werd een grote uitgestrekte lange wolk en jawel de kleur van die wolk was groen. We konden er niet meer omheen, wat we zagen was toch echt het NOORDERLICHT! niet zoals je het ziet in films of op die mooie ansichtkaarten, maar desalniettemin helemaal te gek!
Om zo een natuurwonder in het echt te zien was echt tegen alle verwachtingen in. vooral wanneer je hoort van de Noorse bevolking zelf dat ze het noorderlicht nog maar 3x in hun hele leven hebben bezien.
Door een donker bos, het zien van een giga sterrenhemel was al een avontuur, maar om dit in het echt te hebben gezien is als een dubbele kers op een te grote chocoladetaart.
Wat kan het leven zoet zijn :)

• 01 Februari 2017 - 18:31

Annemieke:

Wauw, wat bijzonder dat je dat hebt mee gemaakt. Grappig dat ik de plek weet waar jullie hadden afgesproken en dat ik ook met de floybanen ben geweest. Geniet lekker. Tot de volgende post..

• 01 Februari 2017 - 18:52

Pap En Mam. :

lieve lieve lieve dochter, wat een belevenis en wat een leuk verhaal heb er weer van gemaakt, alleen dat midden in de nacht en zaklampen moet ik als ouder toch wat vraagtekens bij zetten........... nee hoor alweer iets wat je van je bucketlist kan schrappen. Top geniet ervan en wel voorzichtig he.
    leifs Pap.

Wauw super vet!

• 01 Februari 2017 - 19:18

Ivonne Smiers:

Wat maak je weer een mooie reis Jindra, geniet ervan!
    groeten Ivonne

• 29 Maart 2017 - 18:08

Lynn:

Ah super gaaf dat je het zo goed hebt omschreven, was al super nieuwsgierig naar die ervaring. Hou er rekening mee dat je nog een keer terugmoet om het met mij te zien. Enne plak de tekst vooral in je fotoboek als je terugbent zou ik zeggen :)