Berg 4: Sandviksfjellet - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu Berg 4: Sandviksfjellet - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

Berg 4: Sandviksfjellet

Door: Jindra

Blijf op de hoogte en volg Jindra

25 Januari 2017 | Noorwegen, Bergen

Berg nummer vier gehad, en wat een hel was dat. je gaat stijl omhoog met een natuurlijke trap die zo'n 700 stappen telt. Op de top was ik helemaal kapot, maar wat is het het waard. het uitzicht was opnieuw ongelooflijk. en dan loop je iets verder en kom je bij een meer in het midden van verschillende bergen, het weerspiegelde alles waardoor alles dubbel zo mooi werd. Daar op het randje van een dam gezeten, wat gegeten en vers bergwater gedronken. Samen met de groep besloten dat het nog niet genoeg was en verder gelopen naar Rundermanen (andere top). We kwamen hoog boven de wolken uit, zo de hemel in. de zon scheen en het deed me denken aan een schilderij van Caspar David Friedrich; 'Der wanderer'. (de wandelaar). Een romantisch schilderij waar een man geheel alleen boven de wolken uitkomt en alleen uitkijkt op het prachtige wolkendek en schone natuur.
Na even stil te hebben gestaan bij de wonderen van het leven zijn we verder gelopen naar beneden. En zo verder naar het studentencafé waar we opnieuw genoten van een gratis kop koffie :)
Hier even stil gestaan en geklets over de berg en onze spierpijn waarna we boodschappen hebben gedaan voor het avond eten.
Op het menu; wraps a la mama. oftewel wraps zoals wij ze ook altijd thuis eten, met veel groenten en kruiden. Heerlijk! Na het eten nog even gestreched in de keuken, ik heb me kapot gelachen en daarna volop in chill-modus. lekker gekletst en gelachen.
Het was weer een topdag, lekker gewandeld, gegeten en gezellig gedaan.
De dag erna echte Belgische wafels gehad, gemaakt door echte Belgische dames volgens oma's recept en twee dagen daarna (vandaag) naar museum in Troldhaugen (trol heuvel) geweest. Een museum van musicus Edvard Grieg. een 19e eeuws musicus met vooral romantische klassieke muziek. In zijn zomerhuis geweest en een rondleiding gehad. Zeker de moeite waard en mooi om te zien.
Ik zweer dat ik ook echt bezig ben met leren en naar school gaan, maar dat is toch minder leuk om te vertellen. haha.

Warme groet,
Har der bra!

Jindra

  • 25 Januari 2017 - 19:18

    Annemieke:

    Wat een toppers zijn jullie!! Knap hoor. Maar de beloning was prachtig.. groetjes..

  • 25 Januari 2017 - 19:59

    Marga:

    Wat weer een mooie en interessante "studie"reis. Geniet maar van alles en wij genieten stilletjes mee.
    Groeten.

  • 26 Januari 2017 - 11:10

    Mama:

    Wat weer een heerlijk verhaal, als ik eind februari er ben ga ik geen 700 treden op , ik heb gezien hoe stijl het is....maar ik weet zeker dat er nog heel veel mooie andere plekken zijn....en zo'n grote internationale groep...je weet straks wat van iedere cultuur....geniet er lekker van...

  • 30 Januari 2017 - 11:42

    Jan Braas:

    je maakt me jaloers wat een geweldige natuur groeten ome jan

  • 29 Maart 2017 - 18:31

    Lynn:

    Har der Bra! Bezig met studie jaja..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 96558

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: