Trip naar Mjolfjell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu Trip naar Mjolfjell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

Trip naar Mjolfjell

Door: Jindra

Blijf op de hoogte en volg Jindra

13 Februari 2017 | Noorwegen, Bergen

Een hele goedemiddag aan al mijn trouwe lezers,

Ik ben in een goed humeur, kan ook niet anders want ik heb weer een geweldige week achter de rug. Naar school gaan hoorde hier niet bij. en ja, ik ga wel naar school, en nee daar schrijf ik niet zo vaak over. haha. :P

Maar nu eerst, mijn trip naar Mjolfjell, vanuit Bergen ongeveer twee uurtjes met de trein, wij met de internationale studenten en twee docenten. We zouden les krijgen in het 'outdoor education' zoals ze dat hier noemen. oftewel les buiten de deur. En wij zouden les krijgen in cross country skiën, wat eigenlijk hetzelfde is als langlaufen naar mijn idee. Maar voordat we dat zouden doen was het eerst tijd voor de lunch en niet zomaar een lunch, maar een internationale. Iedereen moest wat lekkers maken wat typisch was voor zijn eigen land.
( ik had ondertussen al weken slapeloze nachten omdat ik niet wist wat ik hiervoor moest maken, gelukkig kreeg ik twee dagen van te voren een verlicht moment en dacht aan pepernoten, natuurlijk hebben ze hier geen speculaaskruiden, dus kaneel it was...)
Dus ik had pepernoten gemaakt en iedereen vond ze heerlijk, verder stond er bijvoorbeeld op het menu: chocolade mousse en wafels uit België, aardappelsalade uit Duitsland en gerookte zalm en rendierhart uit Noorwegen. ja dat klopt.. rendierhart en ik heb het gegeten. Weer wat van mijn lijstje afstrepen, hoewel ik niet zeker weet of dat er wel ooit op heeft gestaan. het was gedroogd en smaakte een beetje naar lever.
na de lunch hebben we voor het eerst op de latten gestaan en ik moet zeggen dat ik best vlotjes ging, die dag daarna daarentegen....hahah. niet zo soepel.
na wat oefenen was het tijd om de bear grylls uit onszelf te halen, het was tijd voor een kampvuur, dus er was voor ieder een taakverdeling met hout zoeken, een bank uitscheppen in de sneeuw en het vuur klaar maken. het was super gezellig om zo rond het kampvuur te zitten en te genieten van de mooie witte bergen om ons heen. wat een avontuur en wat een heerlijk gevoel.
De volgende dag weer op de latten. de omgeving lag vol met ijzig sneeuw en hoe goed je het dan ook probeert te doen, je glijd constant weg. maar dit mocht de pret niet drukken, wij stoer op weg met onze kompas en kaart en in de juiste richting gegleden. ongeveer 6 uur lang in de sneeuw gebivakkeerd en toen was het tijd om onze eigen soep te maken in onze eigen buitenkeuken, dus op een inieminie gasstel ons soepje gemaakt en het smaakte heerlijk. s'avonds met de groep wat liedjes gezongen en toen weer heerlijk geslapen, want van de buitenlucht word je nogal moe. haha.
Tot slot brak onze laatste dag aan, opnieuw een kampvuur gemaakt, op de skiën gestaan en uiteindelijk met de trein terug naar huis gereden. En als klapper op de vuurpijl heb ik witte bonen gegeten, alleen, op me kamer. hahahah, okee grapje.
Hoe dan ook het was weer een trip waar je U tegen zegt. heb ontzettend mooie dingen gezien en meegemaakt, een echte survivalaar geworden en ik kan niet wachten op mijn volgende avontuur.
wat een prachtleven is dit leven...

  • 13 Februari 2017 - 18:03

    Suus:

    Wauw wat een avontuur weer! Had al wat foto's gezien. Zeker weer iets wat je van je lijst kan schrappen! Een herinnering voor in de boeken. Dank je dat je dit met ons wilde delen! Love you! Kus

  • 13 Februari 2017 - 20:01

    Mama:

    ad al wat gehoord en gezien, maar het is weer heerlijk om te lezen....nog twee weken en dan wil ik alles zien wat je al hebt meegemaakt....knuffel

  • 13 Februari 2017 - 21:03

    Pap :

    Wat weer een heerlijk verhaal heerlijk om te lezen kan niet wachten tot van de zomer om alles met eigen ogen te kunnen zien en mee te maken. Liefs

  • 13 Februari 2017 - 22:32

    Alice En Frans:

    Jindra leuk om steeds je avonturen te lezen.

  • 14 Februari 2017 - 13:35

    Annemieke:

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen

  • 29 Maart 2017 - 18:06

    Lynn:

    Back to basic, kampvuur, kamperen.. #JalousAgain#Zucht#Als je terug bent..plant ik n tentje in het eerste en beste weiland en maak ik n vuurtje voor je, ik wil ook kamperen!#
    En lekker cultuur opgesnoven qua eten dus, nog lekkere recepten verzameld? ;) #als je terug bent dinertje plannen en lekker eten # Overal zin in als je terug bent.. haha Mis you. <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 96608

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: