Happy me :D - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu Happy me :D - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

Happy me :D

Blijf op de hoogte en volg Jindra

23 April 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

ondertussen alweer een paar locaties verder is het weer tijd om een stukje te schrijven dacht ik zo.
In Tauranga heb ik de volgende dag een rondje gewandeld om mount manganui heen, mooi stukje en lekker de wind in me haren.
vanuit Tauranga de bus gepakt naar Whitianga (coromandel) en zat daar in een hostel echt letterlijk aan het strand. had eigenlijk wilde plannen om overal heen te gaan, maar het bleek dat er een cycloon, of in ieder geval heel slecht weer op weg was. en dat was ook zo, ik had maar 2 nachtjes daar omdat met pasen alles zat volgeboekt, dus kon niet naar wat ik heel graag wilde zien, maar heb een leuk klein roadtripje gemaakt met 2 mensen die ik had ontmoet in het hostel. oostenrijkse karin en zwitserse thomas, hij had een auto, dus we zijn langs wat stranden gereden en uiteindelijk kwam toch nog het zonnetje tevoorschijn. vanuit Whitianga de bus naar Thames, en daar heb ik echt de grootste verbazing van me hele reis gehad. kom ik toch Celine tegen die ik eerder al in Nederland had ontmoet met de au pair open dag. (want zoals de meeste van jullie weten was ik eerst heel heel lang terug van plan om au pair te worden, nooit spijt van gehad dat dat niet door is gegaan trouwens) maar goed, dus echt super toevallig, terwijl ze zeggen dat toeval niet bestaat. ha. nou het toeval had me even goed te pakken. en het word nog beter. al die dingen die ik niet kon doen in Whitianga dat ik wel wilde gingen die meiden doen. (celine en andere au pair ellen). dus met hun in een MINI COOPER!! hahaha, naar cathedral cove, cooks beach en hot water beach. het was echt een super dag. cathedral cove is het stukje strand en rots dat je in de 2e Narnia film in het begin zie,(voor degene die de film hebben gezien) echt super super mooi. en hot water beach is dan het bekende strand met een heetwaterbron in het midden, dus dan kun je gaten graven in het zand en dan dus gewoon in water van 40 graden en hoger gaan zitten, heel bijzonder, maar ook echt een toeristische trekpleister, zag alleen maar mensen. haha. heerlijk weer gehad en dus echt een topdag. in Thames zelf zat ik heel pasen en ik was eigenlijk van plan om wat musea te bezoeken daar, maar die waren dus dicht. heb wel nog geluncht met een leuke meid die ik in het hostel had ontmoet, ze woonde in auckland. en even het hoste uit, ook al was het regen, was wel even lekker.
en nu zit ik dan in Paihia, bay of islands, en ik had nog een voucher over van 6 maanden geleden met dolfijnen zwemmen, dus ik vandaag naar de informatiebalie en vragen hoe dat zat. kon ik vandaag met de boot mee rond 12.30. het is hier trouwens echt volop zonneschijn, dus me korte broek is weer uit me backpack gehaald.
en toen gebeurde het, wilde dolfijnen, in het echt voor het eerst in me leven gezien. het was heel bijzonder om te zien, magisch. het zijn zulke mooie dieren, me geluk kon al niet op en toen mocht ik nog met ze zwemmen ook! dus snorkel en flippers aan en hoppa het water in. al met al dus echt een geweldige dag vandaag gehad!
en dan morgen ook nog een super dag in het verschiet. sorry hoor, heb zoveel te vertellen. maar goed heb een tripje geboekt naar het topje van nieuw zeeland: cape reinga, daar ga ik met de bus heen en dan terug over 90 mile beach en ga ik daar zandduin surfen. hahaha. dus ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. 2 canadeze meiden die ik heb ontmoet gaan daar ook heen, dus dat word helemaal gezellig.
heb er echt zin in, zal laten weten hoe het was als ik weer internet heb!
bedankt voor de leuke reacties!
liefs...

  • 23 April 2014 - 09:48

    Pap En Mam:

    Lekker deze morgen vrij, en dus een heerlijk begin, met een mail en je blog, over blije jij..heerlijk dat je geniet, over een week is Jim er al....en leuk al die contacten , je hebt al heel veel mensen met verschillende nationaliteiten ontmoet...en je weet het kijk af en toe naar je kraal op je armband, knuffel blije wij

  • 23 April 2014 - 10:00

    Annemieke Van Dijk:

    Wat een super mooi verhaal. Ben bijna bang dat je het straks in Nedeland maar saai gaat vinden. Geniet van al het moois en nog even dan kun je dat ook delen met grote broer. Liefs, xx

  • 23 April 2014 - 12:48

    Miranda:

    Hey Jin!
    Super leuk om weer wat van je te lezen en dat je het zo naar je zin hebt!
    Heeel blij voor je dat je toch in Paihia met de wilde dolfijnen hebt kunnen zwemmen! Veel plezier bij Cape Reinga, lange dag maar heel mooi! Hoop dat je het sand dune surfing wat beter doet dan ik het deed hahaha
    Geniet nog lekker van je reis!

    Liefs,
    Miranda

  • 29 Mei 2014 - 10:27

    Lynn:

    Happy you, happy me! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 96614

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: