SUPER HAPPY ME! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu SUPER HAPPY ME! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

SUPER HAPPY ME!

Blijf op de hoogte en volg Jindra

11 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

hallo allemaal, het is al weer een tijdje terug dat ik wat geschreven heb, maar sinds mijn lieve broertje jim is gearriveerd heb ik me handen vol. haha, nee hoor er is gewoon weer zoveel te doen en te zien! echt geweldig, dus om het een beetje te compenseren, komt hier mijn aller grootste verhaal ooit (sorry het is echt heel lang, haha) dus ga er voor zitten en heb je even geen tijd, kan je gewoon later weer doorlezen, haha. komt ie:

In auckland ben ik naar het museum geweest en heb daar zoon 5 uur rond gelopen en vond het helemaal geweldig. daarna naar de winter garden, mooie bloemen en planten in kassen en een super grote vijver, was echt een top dag.
maar dan de volgende dag, jims aankomst. haha. ik was al optijd op het vliegveld omdat ik natuurlijk geen seconde wilde missen van het moment dat ie de deuren uit zou stappen. bleek uiteindelijk dat ik veel te vroeg was, maar goed, had me boek mee en heb mooi in het zonnetje wat lopen lezen. en toen dus het moment dat ie naar buiten kwam, in slow motion zien we dit voor ons. ik naar hem toe gerend en een dikke knuffel gegeven. even wat snel bijgekletst en naar buiten gelopen om de bus te pakken. wij mooi de hele weg naar de stad kletsen en toen was er op een gegeven moment een grap met de naam james als onze ober of iets. en toen geen minuut later stelde de buschauffeur zichzelf voor als james en dat ie ons van dienst zou zijn, wij kwamen al niet meer bij. en nu leuk feitje, hebben we onze camper james genoemd, haha, want als je een camper huur moet je hem natuurlijk een naam geven en het duurde niet te lang voordat we die naam hadden, james gaat ons van dienst zijn de aankomende 4 weken, geniaal!

nachtje in het hostel in auckland, na bowlen en film, en de volgende dag camper ophalen en meteen hitting the road. op naar de coromandel/ thames, daar wat boodschappen gehaald en ons eerste nachtje in de camper vertoeft, haha. was nog best wel fris, dus wij met ons geniale hoofd de volgende dag naar the warehouse geweest en daar een mini heater gekocht voor nog geen tientje. nu iedere avond voor het slapen gaan even doorwarmen met onze mini heater. haha. heerlijk, vooral later als het nog iets kouder wordt.
toen op naar cathedral cove en hot water beach, wat weer een prachtige voorstelling om te zien zeg. heb telkens weer het gevoel dat ik zo in de film van narnia stap en een dwerg tegen het lijf aan loop. haha
vanaf daar via de oostkust naar Tauranga/ mt. Manganui gereden en een nachtje geslapen aan zee, haha, vond het echt helemaal geweldig, kon de golven horen terwijl ik onder de lakens lag. in de ochten weer, zonnetje, zee, strand. wat mooie schelpen gezocht, en een rondje (ochtendwandeling) om de berg gemaakt. heerlijk weer en echt genieten, super mooie plek om te zijn.
vanaf daar zijn we richting Rotorua gereden en hebben we geluncht, we maken zowiezo heel veel tussen door stopjes op de meest mooie uitzichtpunten en plekjes, bij een meer vlakbij de stad. super blauw en groene bergen om ons heen, perfect plekkie. prachtig uitzicht. helemaal happy.

in rotorua aangekomen hebben we een nachtje bij een hostel geslapen, wel gewoon in de camper, maar konden gebruik maken van alle facilities in het gebouw. dus o.a. koken in een grote keuken. hihi. bloemkool, met aardappels en hamburgers, haha, hollands he.
oh maar voor dat hebben we een tour gehad bij een maoristam hoe ze daar nu leven, een soort community, maar omdat het in rotorua was was het met allemaal heetwaterbronnen en de sulferlucht wat de stad zo bekent maakt. heel apart om te zien, ze gebruiken de hete stoombronnen voor alles, koken, baden. en ik heb voor het eerst in me leven een geyser zien ontploffen. vet cool.
de volgende dag (ondertussen al 5 mei) zijn we naar paraparapapapam HOBBITON geweest, even 2 uur van de aardbodem verdwenen en weer in mijn eigen fantasiewereld geleefd. wat een prachtpark is het toch. zo er zo nog een miljoen keer heen gaan. zo leuk en zo echt als je de goede instelling hebt. jim vond het ook helemaal geweldig. hihi.
eindbestemming van die dag was waitomo, maar om het black water raften op dezelfde dag te doen zou niet gelukt zijn, dus een stop in otohoranga gemaakt bij een kiwihuis, waar jim zijn eerste kiwi in het echt heeft gezien. echt super gaaf wat het was net etenstijd dus we hebben ze ook echt in actie gezien. haha, grappige beestjes.
in waitomo de nacht doorgebracht en harry potter gekeken. jee!

en daar het echte fun begins. black water rafting. super veel zin in (beide) met de tour van 9 uur meegegaan, dus mooi optijd het kouwe water in. haha. opnieuw magisch, maar ook heel avontuurlijk, met je groepje een pikdonkere grot in en naar alle lichtgevende wormen kijken (wat eigenlijk officieel maden zijn) en van kleine watervallen afspringen met je kleine zwarte bandje, haha. super gelachen en echt genoten, wat een ervaring zeg.

van daaruit naar Taupo gereden, een stop gemaakt bij de huka falls, super mooi (maar minder impressive dan de waterval die we de volgende dag zouden gaan zien) in taupo op de camping hadden we een hot pool (40graden) het regende dus we wisten niet zeker wat we zouden gaan doen, maar toch maar het zwembad in, en lekker, wiehoe, dat hadden onze spiertjes wel nodig na het koude water van die ochtend. heerlijk relaxed, echt vakantie....

van taupo op naar stratford, via THE FORGOTTEN WORLD HIGHWAY, hoe awesome klinkt dat, konden we natuurlijk niet overslaan en goed dat we dat niet gedaan hebben, want het was eerlijk echt een geweldige weg om te rijden, super mooie plekjes en uitzichten en dus ook hier af en toe een stop gemaakt om even alles goed in ons op te nemen. we kwamen in de avond pas laat aan dus die dag aan activiteiten niks gedaan, maar geloof me die weg was zeker de moeite waar en al genoeg aan moois voor die dag.
de volgende dag (in stratford) een rondje door het bos gewandeld, lekker groen, gezonde geuren en een kabbelend riviertje op de achtergrond, lekker wakker worden hoor. haha.
na de wandeling op naar mt. Taranaki waar we eigenlijk meteen weer een wandeling moesten maken om uiteindelijk bij de immense geweldige 18 meter hoge dawson falls uit te komen, WAUWIE zeg, wat een pracht gezicht. zo groot en wat een geluid. even stil gestaan bij de pure kracht van water.
verder gereden naar wanganui.

in wanganui weer wat boodschapjes gehaald en gechilled op de camping, spa pool, hihi. daar dus een nachtje geslapen en de volgende dag op naar Wellington! een koffiestop gemaakt in bulls, leuk klein dorp met goede koffie btw. en toen was het eigenlijk niet zover meer. in wellington aangekomen meteen midden in de stad geparkeerd en naar Te Papa Tongarewa, oftewel het museum, super leuk (en gratis) om daar een rondje te lopen, het verteld veel over de nieuw zeelandse geschiedenis en heeft dus een reuze inktvis van 2 meter of zoiest op sterk water. wat een beest joh.
na het museum naar old st. pauls cathedral gewandeld, lekker door de stad heen, echt wellington zien. vind het persoonlijk echt een super stad.
een van de oudste kerken dat nog steeds staat. helemaal van hout en dus echt prachtige glas in lood ramen. wij uit het verste van ons geheugen de christelijke verhalen opgehaald en ik kon nog hier en daar wat vertellen met mijn kunstgeschiedenis kennis, dus dat was ook wel leuk. echt super om te zien en mooi een rondje gelopen.

de volgende dag in wellington, echt goed dat we 2 nachtjes daar hebben gedaan, er is ook zoveel te zien :D
zijn we naar de WETA workshop geweest, DE plek waar ze de artefacten maken voor verschillende magische films, lotr/ hobbit/ hell boy en noem maar op. vond het helemaal geweldig, maskers en zwaarden en kronen en een minischaal kasteel en ik ben op de foto geweest met de drie trollen van de 1e hobbit film hoe geweldig is dat hee. haha.
daarna naar de dierentuin, echt super leuk. is een tijd terug dat ik naar een dierentuin ben geweest. lekker een rondje lopen en naar de mooie dieren kijken. leeuwen tijgers aapies en zelfs familie (biggetjes) gezien. hihi
daarna met de oude kabelwagen de heuvel op om een rondje te lopen door de botanische tuinen, super leuk om te doen, te zien hoe zijn kabelwagentje werkt en de tuinen waren ook weer super, herfst hier, dus alle bomen veranderen van kleur. rood/ geel/ bruin, prachtig!

de volgende dag vroeg uit bed want we moesten de ferry halen naar het zuidereiland. alles ging heel voorspoedig. op de boot mooi wat ontbeten en een film gezien. en dan aankomen in de haven van het zuider eiland, ge-wel-dig. wat ik al zei, groene bergen en blauwe waters. het is hier zo machtig prachtig mooi, kan niet wachten om de rest te ontdekken.

in richmond een nachtje geslapen en nu uiteindelijk gearriveerd in Takaka, wat mijn blogvolgers weten is de plek waar ik zoon 2 maanden gewerkt heb en het is weer helemaal super om hier te zijn. jules heel enthousiast, dikke knuffel gegeven en de hond albie was al super groot geworden, wat een lieverd is het ook.

morgen hebben we weer een druk programma en het weer is heerlijk, dus helemaal leuk! heb er zin in.
ga volgende keer weer wat eerder wat op me blog zetten, dan wordt het even een minder lang verhaal om te lezen voor iedereen, haha.
hoop dat je er evengoed van genoten hebt.
tot de volgende keer...

liefs ons (jim en ik dus) :P

• 11 Mei 2014 - 08:56

Annemieke:

Wat een heerlijk enthousiast verhaal. Geniet er samen heel erg van en nog heel veel plezier. Dikke knuffel voor jullie allebei.

• 11 Mei 2014 - 10:35

Pap En Mam:

Hey super orks van ons, onder het genot van een cappucino weer je/jullie verslag gelezen, blijft heerlijk om te lezen, reizen en leven met jullie mee....als je hier naar buiten kijkt is het herfst, regen , hagel , onweer...dus ook even van de wereld, en in jullie belevenissen verblijven...heerlijk....maak er weer wat van...40 seconden zoen.....( mooi moederdag cadeau)..