sweet as :P - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu sweet as :P - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

sweet as :P

Blijf op de hoogte en volg Jindra

29 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

haydiho,
hier nog even een update van de laatste 2 weken. we hebben echt niet normaal veel dingen gezien en meegemaakt, dus ben benieuwd of ik me laatste verslag ga overtreffen. we zullen zien.

ik was gebleven in Takaka, daar heb ik Jules en Albie dus weer gezien en we hebben daar 2 nachtjes even in een normaal bed geslapen. erg fijn.
de 1e dag zijn we meteen naar pupu springs geweest, met het super heldere water. en de 2e dag zijn we naar wanui falls, the grove en wharariki beacht geweest. waar we kleine baby zeehondjes in het water hebben zien spelen, echt super om te zien en heel bijzonder.
vanaf Takaka met James (De campervan) naar westport gereden waar we een nachtje hebben geslapen en een mijntour hebben gedaan. een van de oude steenkoolmijnen wordt nu gebruikt om rondleidingen in te geven. was echt super gave ervaring, had zoiets nog nooit eerder gedaan. we kregen allemaal aanstellingen aangewezen en dan moesten we die baandelen ook echt uitvoeren, zo moest ik een kar met kool duwen en jim en ik de steenkool opscheppen en zeven. al met al we kwamen er met een zwarte toet en een glimlach weer uit.
toen op naar greymouth, waar we savonds aankwamen en de volgende dag de tijd hebben genomen om mooi een kop koffie en een rondje in de stad te doen. toen waren we van plan om naar onze volgende bestemming te rijden, maar hebben een tussenstop gemaakt in Shantytown, een oud goudmijn stadje. echt heel leuk om te zien, en we hebben zelfs ons eigen goud nog gezeefd ook. dus nu zijn we rijk, met 3 splinters van goud. haha. een stop gemaakt in Hokitika voor de jadefabriek. heel mooi om te zien wat ze wel niet kunnen maken uit zo'n geharde steen. ik wilde de hele winkel alweer kopen, maar jim was de verstandige. haha.
doorgereden naar Franz Jozef waar we een van de meest geweldige dingen van ons hele reis hebben gedaan. met de helicopter de gletsjer op. en dan beland je opeens midden in de bergen op een groot blok ijs met een omgeving die je je gewoon niet kan voorstellen met je fantasie, je moet er zijn om te voelen hoe het is. en geloof me het is geweldig!
op naar Haast waar we eigenlijk alleen een nachtje op de camping hebben geslapen, een soort tussenstop voordat we richting wanaka gingen. daar zijn we naar puzzleworld geweest, een doolhof van 1,5 km gedaan en allemaal hele rare dingen gezien die logisch niet mogelijk zijn, maar er toch echt zijn. zoals een en dezelde kamer waar de een mini is en de ander een reus. haha. Wanaka was echt prachtig. alle herfstkleuren waren overal te zien. gele, rode en bruine kleuren met een ijsblauw meer. super mooi uitzicht vanuit onze camping.
volgende stop: Queenstown baby!
jaja, had er super veel in in en we zijn daar dan ook 2 nachtjes gebleven. meer omdat het de eerste dag echt super hard regende. dus toen hadden we besloten om alle films van star wars te gaan kijken. en uiteindelijk gelukt ook. hahaha. de 2e dag was het super weer, dus toen zijn we sochtends eerst met een shotover jetboat de rivier op geweest. echt super gaaf (en nat :P). ik gillen natuurlijk en jim kwam niet meer bij. daarna hebben we lekker een kopje koffie en wat boodschappen gedaan om vervolgens naar de volgende activiteit te eindigen. het was The Vortex genaamd en het was echt super duper gaaf. het was een soort 12d bios, we konden 4 verschillende filmpjes zien waarbij onze stoel alle kanten op bewoog er was echt sneeuw replica door zeepbellen af te vuren en er waren dingen die in je gezicht blaasde. dus als je een slang zag ofzoiets die gif naar je toe spoot kreeg je dus die wind in je gezicht. opnieuw ik te lopen gillen en jim die niet meer bij kwam. haha.
de volgende dag richting Te Anau, verlaten dorpje, maar niet onbelangrijk want dit was de plek waar vandaan we naar milford souns zouden gaan. en dat is eerlijk gezegd toch wel een van de mooiste plekjes in heel NZ. wij een boottour geboekt en super geweldige uitzichten gezien. bovenop de boot lekker in het zonnetje gestaan en echt zeiknat door een waterval waar de boot in ging in plaats van langs ging. hahaha, we hebben echt zo ontzettend gelachen. op de terug weg meerdere stops langs de kant gemaakt, want de weg erheen/terug is ook onbeschrijfelijk mooi!
de volgende dag met de scenic route richting invercargill en bluff, het meest zuidelijke punt van NZ. daar was zoon wegwijzer die alle belangrijke hoofdsteden laat zien en hoe ver het is. leuk punt voor een fotomomentje. en na een rondje gelopen te hebben in bluff en boodschappen in invercargill zijn we naar de camping gegaan en hebben gechilld, haha.
de volgende dag naar Dunedin, de chocoladefabriek!!! jaja. ik heb geen willie wonka gezien, maar het leek er wel op. zelfs een chocoladewaterval van 10 ofzo meter gezien, geen grap de enige in de wereld. nou je kan mij natuurlijk niet gelukkiger maken. haha. hier en daar chocolaatjes geproeft en helemaal happie the peppie de fabriek weer uit. een kathedraal bezocht en het bekende treinstation gezien.
na een nachtje in Dunedin naar Timaru gereden waar we onderweg werden aangehouden door de politie. wij allebei al meteen scenarios in ons hoofd van wat we verkeerd hadden gedaan, bleek dat ze niet goed zag of ik me gordel om had, maar het leukste was dat ze uit nederland kwam! haha, dus wij mooi een praatje gemaakt en weer verder gereden zonder niks geen boete natuurlijk. haha, jim rijd als een engeltje! een ander avontuur was de mouraki boulders, dat zijn de 4miljoen jaar oude rondvormige stenen op het strand. bleek dat het vloed was, dus geen strand te zien en we konden net niet bij de stenen komen omdat de zee te snel in en uit kwam. nou zagen jim en ik dat er nu en dan droge stukjes waren helemaal aan de zijkant. dus wij, gek als we zijn met gevaar voor natte schoenen, rennen wanneer de golven uit waren en stoppen op droge plekken waar de golven weer naar binnen kwamen. we hebben ontzettend gelachen en jim heeft op een ronde steen gestaan dus het was het allemaal waard. hahahaha. heel avontuurlijk.
in Timaru geslapen en de volgende dag naar Christchurch gereden. daar naar de botanische tuinen, het canterbury museum en de bios geweest. met ons kan de lol niet op. hele leuke dag en heel bijzonder om christchurch te zien. na de verwoestingen door de aardbeving in 2011 is het best triest om te zien omdat alles echt kapot is. overal is puin van huizen en gebouwen. ze hebben wel goede oplossingen. zo is er een winkelcentrum uit grote containers ontstaan, daar konden we heerlijk een kopje koffie doen!
volgende doel was om in Kaikoura terecht te komen en dat is gelukt. daar meteen naar walvissencentrum gelopen, maar het weer was te wild voor die dag en meteen geboekt voor de volgende dag natuurlijk. dus wij in de morgen de boot op om walvissen te spotten en dat is gelukt ook zeg. WAUWIE!!!! kolossale immense geweldige dieren, geen woorden voor. 4 walvissen gezien en allemaal met een duik zodat je mooie fotoos van de staart kan maken wanneer ze onder gaan. zo mooi om te zien, echt onwerkelijk en we waren beide er helemaal stil van.
na deze levenservaring naar hanmer springs gereden en daar eerste een nachtje geslapen voordat we naar de o zo bekende spa pools gingen. heerlijk gerelaxed, met zonnetje in ons gezicht en heet water overal. goed voor de spieren. haha. heerlijk!
vanuit daar weer terug naar christchurch gereden waar we nu dan ook zijn op de camping. morgen james inleveren en dan nog even naar auckland en dan BAM back home.

en is het gelukt? langer verhaal dan de vorige keer? haha.
ik wil dan ook wel alles delen, hoop dat je van deze genoten hebt.
denk dat dit een van de laatste is, dus zal nog wat van me laten horen als ik in auckland zit en heel misschien als ik al thuis ben, maar als je dan nog meer wil horen moet je maar lekker een koppie komen halen en dan zal ik alle fotoos laten zien!
kijk er nu al naar uit!

heel veel liefs....

• 29 Mei 2014 - 08:00

Pap En Mam:

JJJEEEEHHHH, we zijn de eerste met een reactie.....wat weer heerlijk om te lezen, blije papa en mama al is het wel een "verkorte" versie van de mails die we al hebben gehad, onvoorstelbaar wat jullie hebben gedaan en doen... het is wel jammer dat we straks geen mails meer krijgen...maar we willen graag jullie snoeten in het echt weer zien, en al die 10 seconden zoenen zijn ondertussen wel een uur geworden, dus kom maar op maandag.....
    En je blog , een sweet memory forever.... om af en toe na te lezen en te genieten....bedankt voor je mooie verhalen, en dat die dat wil mee kan genieten.. top...het valt niet altijd mee om daar te tijd voor te nemen.....10 seconden zoen van pap en mam...

• 29 Mei 2014 - 08:01

Piet:

Wat weer heerlijk om te lezen avonturen zat, tot maandag

• 29 Mei 2014 - 08:02

Annemieke:

Het is weer een heerlijk verhaal, en natuurlijk wil ik graag de foto's zien. Vanaf hier wens ik jullie een hele fijne, veilige terugreis naar jullie loved ones. Liefs, Annemieke

• 29 Mei 2014 - 08:59

Joke:

Wat weer veel belevenissen!!! Niet te bevatten hoor wat jij allemaal ziet en beleefd. een hele goede. Reis terug naar ons kikkerlandje waarna de kermis begint. Dikke kus en tot gauw x

• 29 Mei 2014 - 09:55

Ivonne:

Geniet van jullie laatste dagen en een hele goeie reis naar huis! Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg!!!
    groeten Ivonne

• 29 Mei 2014 - 10:07

Leo :

Hallo Jindra en Jim
    Het is een feest van herkenning om jullie verslag te lezen en ben benieuwd naar de foto's die je van de reis hebt gemaakt. Het wordt wel een tijdreis want je reist van de herfst zo de zomer in, alhoewel het nu hier net zo nat is als de Milford Sound, de berichten zijn voor komende week gelukkig beter.
    Goede thuisreis Groetjes van Leo en Marie-José.

• 29 Mei 2014 - 10:18

Anneke:

Heel leuk jindra! Ik heb al je verslagen gelezen:) Goede reis terug!!

• 29 Mei 2014 - 10:25

Lynn:

Wat een verhalen, wat een moois!
    Bijna tijd om het in volle kleuren face to face tegen ons te vertellen..
    ik kan niet wachten!
    Geniet van je laatste weekje lieverd! xx

• 29 Mei 2014 - 14:52

Marga:

Hoi Jindra en Jim, wat een mooie verhalen en leuk om zo in gedachten mee te reizen, Wat fantastisch dat jullie dit zo samen mee mogen maken. Een goeie terug reis en lekker na genieten. Gr. Marga en Nico

• 29 Mei 2014 - 19:38

Hans:

Ha, ik herken ook veel dingen, geniet er nog even. Grtz. Hans en Saskia

• 30 Mei 2014 - 12:08

Merel:

Wat heb jij een verschrikkelijk mooie wereldreis gemaakt meid! Lijkt bijna te mooi om waar te zijn........ Dat het mooie herinneringen mogen blijven die jou de rest van je leven bij blijven X