adrenaline hoofdstad van de wereld: Queenstown!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu adrenaline hoofdstad van de wereld: Queenstown!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

adrenaline hoofdstad van de wereld: Queenstown!!!

Blijf op de hoogte en volg Jindra

15 November 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

voor nu even een update:
ik geloof dat ik was gebleven bij Wellington en hoe we naar het zuider eiland zijn gegaan: de ferry en dat iemand met het vliegtuig ging omdat ze de bus had gemist.
vanaf daar zijn we met de bus verder gegaan naar hanmer springs en hebben daar een korte tussenstop gehad van een nachtje, het was een heerlijk dagje om mooi uit te rusten, want de stad staat bekend om zijn natuurlijke bronnen, na een heerlijke pizza met 4 soorten kaas te hebben gegeten zijn we naar die bronnen gegaan, heerlijk water. die avond heb van alles geprobeerd met de foto's, dus misschien heb ik dit toch al een beetje verteld.
goed, de volgende ochten de bus weer in richting Franz Fox Glacier. daar aangekomen in een ontzettend leuk hotel/ lodge en die avond was het partytime, het was een verkleedfeest en het thema was superheld, dus ik ging als catwoman. erg gezellig, maar niet te laat gemaakt want de volgende dag was het Gletsjer tijd!!!!!!
o mijn god ik heb in me hele leven nog nooit zoiets moois gezien. eerst met de helicopter, wat een ervaring ik heb er gewoon geen woorden voor, het was heel spannend en tegelijkertijd zo ontzetten leuk en dan het uitzicht wat je ziet, wauw. ze landen bijna op de top van de gletsjer en vanaf daar krijg je spikes onder je schoenen en begin je over de gletsjer te lopen, ontzettend geweldig mooi. net een sprookjesland in wit. allemaal verschillende vormen en doorzichtig water en wit. wauw alweer. die avond was pizza avond, all you can eat, heerlijk, allemaal rozig natuurlijk dus iedereen vroeg naar bed.
de volgende dag met de bus richting queenie, aka, queenstown. daar ben ik nu de afgelopen 3 dagen geweest. en dat is echt te kort om daar te zijn. jeetje, wat is hier veel te beleven zeg. met de bus door de bergen en af en toe een stop maken onderweg want de natuur is echt ongelooflijk mooi om te zien.
12 november:
smiddags kwamen we aan en gingen savonds uit eten op de top van de berg, dus eest met een kabelbaan omhoog en daarna genieten van het uitzicht en lekker eten. geweldig. daarna naar de buffalobar, even lekker dansen en op naar het hotel, uitgeput.
13 november:
vandaag eerste dag in queenstown, optijd eruit en eerst met ze alle naar de shotover jet. dus de boot die superduper snel over het water gaat en allemaal bochten en cirkels maakt enzo. zo gaaf om te doen. echt lachen en lekker nat worden, maar het is hier prachtig weer dus dat is niet erg. daarna onderdemiddag naar de schijnbaar beste Pie-bakker in Nieuw zeeland geweest. ik ben normaal niet zo gek op die dingen omdat je niet kan zien wat er in zit en dan moet ik altijd aan sweeny todd denken, dat ie er mensenvlees in stopt, haha. maar het was echt de lekkerste pie die ik ooit gehad heb, dus dat is goed. haha. toen rond het middaguur naar een afspraak wat misschien wel het meest enge spannendste ooit in me leven is geweest. het parachutespringen.....
ik moet zeggen ik had nooit van mezelf verwacht dat ik zo ongelooflijk kalm zou blijven. ik had misschien een beetje zenuwen maar dat was en ik zei nog tegen mezelf, dat komt in het vliegtuig wel, nou niet dus. dezelfde zenuwen, maar ik was helemaal niet zo zenuwachtig dat ik niet meer wilde. dus huppatee dat vliegtuig uit, ahahhahahaha. wat een ervaring, jezus mina, heb er gewoon geen woorden voor. eerst een vrije val van 1 minuut en geloof me 1 minuut is F*cking lang. en toen de chute op, en dan is het eigenlijk gewoon genieten van het uitzicht, niet meer niet minder, heerlijk!
als overlevingsmaal gingen we met iedereen naar Fergburger, dat is de beste burgertent in heel nieuw zeeland en er is er maar 1 van. en ik lieg niet als ik zeg dat de rij de straat uitloopt. jam jam, het was echt de beste burger die ik heb gehad.
savonds naar een bar: the find. ontzettend gezellig daarzo, we kregen cocktails in een theepot, hilarisch. echt heel leuk om te zien. weer vroeg naar huis want de volgende dag tijd voor milford sound
14 november:
5.45 de wekker om lekker te ontbijten en te genieten van een rustig dagje in de bus en boot. het was een lange rit met de bus en dat was misschien een beetje jammer, maar we maakte op de heen weg veel tussenstops om hele mooie foto's te maken en op de terugweg vrijwel geslapen en uitgerust. op de boot geweldig! de wind in je haren en door bergen heen waar je u tegen zegt. ik heb gewoon geen woorden meer om alles te beschrijven hoe mooi het hier wel niet is. dus weer een aantal mooie foto's voor me collectie. savonds gegeten bij het hotel om vervolgens direct naar de minus 5 bar te gaan. of eigenlijk minus 9, want dat was het namelijk. jeetje wat was dat koud zeg. maar wel ontzettend leuk om mee te maken. een cocktail in een glas van ijs, haha, wie heeft het. daarna nog naar een andere bar, heerlijk gedanst en uit me dak gegaan.
15 november:
en dan zijn we aangekomen bij vandaag. weer een dag vol adrenaline al zeg ik het zelf. de canyon swing was misschien wel het engste wat ik ooit gedaan heb. maar daarvoor gingen we in de ochtend eerst lugen. met een karretje een parcour af, een soort karten. alleen dan geen electrisch karretje. het was op dezelfde plek als waar we diner hadden op de eerste avond. dus boven op de berg. daar lekker geluncht en rond het middaguur naar de canyon swing. my my. dat was me wel een belevenis zeg. ze staan er bekend om dat ze je gek maken voordat je springt en dat deden ze ook. ik deed er eentje achteruit, en je kan op het filmpje wel zien wat ze dan doen :P haha, ondanks dat was het echt te gaaf te kicken en te cool om te doen en ik ben blij dat ik het gedaan heb. straks gaan we naar een plek genaamd: Winnies, en schijnbaar hebben ze daar heerlijke pizza, heb er nu al zin in. na al die adrenaline krijg je wel trek, hahahaa.

sorry voor het lange verhaal, maar kan het gewoon niet korter maken, haha. voor mensen die meer willen zien, kijk aub op youtube onder:
black water rafting
white water rafting
canyon swing
skydive
shotoverjet
franz jozef glacier
dit zijn namelijk aantal dingen die ik heb gedaan en er zijn leuke filmpje over.
en natuurlijk mijn filmpje op facebook, hahahaha.
reacties zijn altijd welkom, vind ik super leuk om te lezen,
voor nu asta la vista!!!!
liefs,

  • 15 November 2013 - 07:43

    Pip:

    Jinnn.

    Wat een geweldige dagen maak je daar mee!! Geweldig om te lezen hoe je het naar je zin hebt en al deze bijzondere activiteiten doet. Knap dat je het allemaal durf! Je bent natuurlijk ook de stoerste meid die ik ken.En dat bewijs je maar weer haha. Ik ga vanmiddag even op YouTube bekijken hoe het er allemaal uitziet en wat alles precies is hihi. Doe je wel een klein klein beetje voorzichtig met al die gevaarlijk enge dingen van je? Haha
    Heel veel kusjess♡

  • 15 November 2013 - 08:21

    Ivonne:

    toen ik alleen al naar het filmpje keek van de canyon swing zat mijn hart al in mijn keel!!! OMG wat is dat eng, je bent een held! Wat een geweldige reis ben jij aan het maken!
    groeten Ivonne
    ps je moeder en ik steunen elkaar wel een beetje hoor, we zitten in hetzelfde schuitje; met dochters zo ver weg...

  • 15 November 2013 - 14:33

    Vera:

    dat je nog tijd hebt om verslag te schrijven geweldig wat je allemaal doet je doet dit
    ook maar 1x gr. ome jan en tante vera

  • 15 November 2013 - 16:11

    Lynn:

    Je krijgt een dikke knuffel uit Wognum, avonturistische dame! ;)

  • 15 November 2013 - 19:52

    Pap En Mam:

    Jeeee, he je hele " to do lijst" heb je zo ongeveer gehalveerd, in een week tijd, plus nog wat extra dingen die er nog niet op staan.....hoeveel adrenaline kan een mens hebben,m aar iedere keer als we je filmpje van de canyon swing zien, moeten we lachen, het genieten straalt van je gezicht .....
    geweldig, als je het maar niet van te voren aan ons verteld...

  • 15 November 2013 - 21:24

    Suus:

    Wat heerlijk om die avonturen van je te lezen. Niks te lange verslagen! Ik vind het super om te lezen en wat van je te horen. Dat filmpje was echt super!! Wat een bikkel ben je! Geniet nog lekker en ik wacht met smart op je volgende verslag ;-) love you! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 96627

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: