back in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu back in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

back in Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Jindra

18 November 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

ik zit nu in een geweldig grappig hostel. het is een heel kitsch huis waar gewoon allemaal kamers zijn ontstaan en overal staat wel wat. de muren zijn roze en rood, de banken komen uit de jaren 50, het is ontzettend knus en gezellig en de mensen echt super behulpzaam. je komt echt op de leukste plekken als je het allemaal zelf uitzoek.
maar goed even terug in de tijd.
ik was gebleven bij de vrijdag dat we gingen uit eten bij winnies, de pizzaplek. nou dus echt verukkelijke pizza's niet normaal. met andere woorden dus weer lekker gegeten. na het eten ging ik met een aantal van de groep naar de fear factory. alsof ik nog niet genoeg adrenaline had gehad. juist ja een spookhuis en wat voor een. ik snap niet waarom ik zulke dingen doe, ik hou helemaal niet van spookhuizen, maar geloof me het was echt geweldig. gillen en huilen van het lachen heb me echt ontzettend vermaakt en maar weer eens aan mezelf bewezen wat voor een watje ik eigenlijk ben, ik kwam er schor weer uit.
na het spookhuis mooi aangezeten bij een barretje met een live band, even een paar drankjes gedaan en daarna was het wel weer genoeg. ik was bekaf en ging met grotendeels de groep terug naar het hotel. waar het uitzicht trouwens echt om te dromen was. geweldig. na een goede nachtrust, weer vroeg me bed uit voor de laatste daagjes van me trip. dus op naar Dunedin, studentenstad van Nieuw Zeeland. en de naam zegt het al, veel schotse/ierse invloeden. mooie gebouwen en leuke pubs. en natuurlijk ook een bierproeverij. dus eerst een rondleiding door de bierbrouwerij van dunedin waar het beroemdste bier van Nieuw Zeeland wordt gemaakt: Speight's. leuk verhaaltje en leuk om te doen omdat ik zoiets nog nooit eerder had gedaan. daarna mochten we bier proeven, heerlijk op een lege maag. haha. gelukkig was er ook cider: een soort jilz. na de gezellige, beetje aangeschoten proeverij gingen we heerlijk uit eten in het restaurant ernaast. de beste champignonsoep die ik ooit heb gehad en fish and chips, want dat moet je tenminste een keer gegeten hebben in NZ. allemaal jam jam.
s'avonds nog wat af gelachen en gezongen op les Miserables want daar waren de meiden fan van en daarna gingen we lekker slapen. de volgende dag opnieuw vroeg uit bed om op weg te gaan naar een onbeschrijflijk mooi hotel, als in de omgeving van het hotel. daar heerlijk gewandeld met de andere nederlander en lekker gekletst. het was prachtig weer en het uitzicht wauw. het hotel was kleinschalig en aan een meer met uitzicht op de bergen en het meer was helblauw doordat het gletsjerwater was. echt zo mooi om te zien het doet gewoon zeer aan je ogen. s'avonds hadden we ons allerlaatste feestje samen, het was een togafeestje, dus iedereen in een laken. haha. iedereen was gezellig aan het doen en de muziek was goed, en dan opeens is er een omslagpunt en wordt iedereen dronken. nou ik heb me kapot gelachen. rond een uurtje of 1-2 naar bed en s'ochtends optijd eruit voor ons laatste ritje in de bus. op naar Christchurch. voor vanavond hebben we nog een keer afgesproken met de groep om uit eten te gaan. dus ik zie ze vanavond allemaal nog en daarna is het toch echt over. dan gaat me avontuur weer verder en 1e stop is in Kaikoura, want zeg nou zelf wie zou een dagje walvisspotten uit de weg gaan? jeeeeeee! ik ga naar de walvissen!!!!! ik heb er zo'n zin in. komt helemaal goed. dus morgen vroeg eruit, de bus in. ik heb 1 nachtje kaikoura in de planning staan, vervolgens met de bus naar Nelson om daar te verblijven en dan op naar eindbestemming Takaka. schroom niet om dat even te googlen. super leuk.
(reacties vind ik leuk)
liefs

  • 18 November 2013 - 07:41

    Alice:

    Jindra het is elke keer weer geweldig om te lezen wat je alle doe.
    En dat je het zo naar je zin heb daar.
    Groetjes van ons

  • 18 November 2013 - 19:35

    Pap En Mam:

    Hoi, kiwigirl, of is het nu Contikigirl, je eerste avontuur zit erop, nu verder alleen, maar Golden Bay is ook geweldig mooi, misschien wat minder andrenalinemomenten en rustiger, maar in een hostel is er ook altijd aanloop, hoop dat je morgen veel walvissen ziet, tot mails. Spookhuis???, in the London Dungeons, gilde je alles al bij elkaar, en daar mochten ze je niet eens aanraken, hier dus wel..creepy..

  • 18 November 2013 - 20:22

    Anneke:

    Jindra, wat ben ik ongelofelijk trots op jou!
    super verhalen! echt leuk om te lezen!
    blijf genieten! :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 96621

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: