Kaikoura en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu Kaikoura en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

Kaikoura en Nelson

Blijf op de hoogte en volg Jindra

22 November 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

zo, met de bus van Christchurch naar Nelson, maar eerst een tussenstop in Kaikoura. the place to be voor het walvisspotten. ten minste dat dacht ik. ik leuke middag doorgebracht in Kaikoura en net toen ik dacht me walvissen te gaan zien werd de tour gecancelled omdat er geen walvissen waren in het gebied waar ze varen. beetje teleurstellend, maar ja je kan ook niet alles en ik ben voorlopig ook nog niet weg uit Nieuw Zeeland, dus dat scheelt. het is wel een prachtig gebied, dus ben mooi over het strand gelopen, (strand van keien weliswaar) en wat door het stadje gewandeld. vroeg naar bed voor me volgende trip naar Nelson met de bus, het ging allemaal sneller dan verwacht, dus dat was mooi. heel mooi zelfs, want de bus was volgepropt met mensen en wie zat er achterin in het midden... juist ja. haha. ik kan er wel om lachen. er zat een chinees naast me die alleen maar lag te slapen en telkens met haar hoofd tegen het raam aan knalde, maar wakker worden ho maar. haha. na deze gezellige tocht aangekomen in Nelson. erg leuke stad. en wat een geweldig hostel. met zwembad, bubbelbad, sauna, mega grote keuken en loungeroom in een bus. juist ja, hostel geen hotel nee. dus vermaak me hier prima. mooi een dagje rondgewandeld in de stad en meteen rit geboekt naar eindbestemming: Takaka, ben benieuwd. Nelson heeft een heel mooi park, en hier schijnt de zon volop de afgelopen dagen, dus ik heb een boek gelezen in het park en toen ben ik naar de bios gegaan. ik weet niet waarom, maar had er zomaar zin in. dus Jin naar de film: Thor. hilarisch. hele goede film, en hoe kan het ook anders ik was het enige meisje die er zat. geen probleem, wat ik al zei het was een goede film.
s'avonds lekker wraps gegeten met een duitse jongen en een frans meisje. lekker multicultureel, soms verbaas ik me er over hoe makkelijk contact maken gaat. dus lekker gegeten, gechilled en geslapen.
en dan vandaag de dag dat ik terecht kom in Takaka, ben heel nieuwsgierig, maar geloof ook wel dat alles goed komt. laat jullie zo snel mogelijk weten hoe het daar is!
liefs

  • 22 November 2013 - 07:19

    Pap En Mam:

    Stuur een beetje zon deze kant op, klinkt allemaal er relaxed, ook nieuwsgierig hoe je nieuwe Kiwiana family is, en Nieuwjaar op het strand klinkt ook wel lekker.....

  • 22 November 2013 - 09:30

    Paula:

    Wat een toffe avonturen maak jij mee! Ik heb al veel leuke foto's op facebook langs zien komen.
    Geniet maar lekker!

  • 23 November 2013 - 00:50

    Suus:

    Je bent ook zo sociaal! Dat kan jij gewoon zusje ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 96626

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: