i'm going on an adventure!!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu i'm going on an adventure!!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

i'm going on an adventure!!!

Blijf op de hoogte en volg Jindra

18 December 2013 | Nieuw Zeeland, Takaka

oftewel dat heb ik gedaan. want eergister (in nieuwzeelandse tijd is dat dinsdag 16 dec.) heb ik iets heel avontuurlijks meegemaakt. het begon allemaal pas savonds. iemand van het hostel had besloten een auto te huren om in de avond te kijken naar de zonsondergang, en teglijkertijd de opkomst van de maan. eerst een berg op klimmen en toen, stel je voor: aan mijn rechterhand zag ik de zon in de bergen verdwijnen, achterlaten een magisch kleurenspel van oranje rood en roze. bergen en weilanden kregen een gouden gloed en had gewild dat ik dat moment even stil kon zetten, en dan aan mijn linkerhand zag ik de maan opkomen vanuit de zee, een grote ronde lichtgevende bol die de zee deed oplichten. een speciaal moment, want het komt niet vaak voor dat je beide in een avond kan zien. en dan dat licht. echt magisch. 5 anderen en ik besloten een andere weg te nemen om de berg weer af te gaan. seymour die onze chauffeur was zou de zelfde weg terug nemen en ons oppikken bij het einde van ons pad. dus zo gezegd zo gedaan. ik en 5 andere de andere kant op. alles ging prima en het pad was duidelijk tot we opeens ergen in een weiland terecht kwamen en toen was er nergens een pad meer te bekennen. het was hilarisch en spannend tegelijkertijd en de maan was nog mooier dan dat ie al was, nu hoog aan de hemel. dus wij maar een kant op dat ons het meest logische leek en ondertussen gingen we over hekken, heuvels en liepen we tussen de koeien en schapen. ontzetten gelachen omdat een kluns van een duitse jongen een schok kreeg bij een electrisch hek en in een sloot stapte, nog maar te zwijgen over het feit dat ie viel net nadat ie gezegd had dat ie alles wel goed kon zien. haha. typisch gevalletje van je had er bij moeten zijn.
uiteindelijk zagen we een licht in de verte, hoe dramatisch, en gingen erop af. anne (duitse wooffer) en ik dachten even dat het een boze eigenaar zou zijn en durfde geen stap verder meer te zetten, maar gelukkig het was seymour die ons liet weten dat we al die tijd al op het goede pad liepen, nou dat maak je mij niet wijs hoor als je over electrische hekken en sloten moet springen! haha.
daarna ben ik als een blok in slaap gevallen in de auto en linea recta naar mijn tent gehobbeld. wat een avond...

p.s. voor degene die de titel niet snappen, dat is precies wat bilbo zegt in de 1e hobbitfilm (tsja ben helemaal fan van de films sinds ik hier ben) haha.

  • 18 December 2013 - 21:08

    Suus:

    Hey moppie!! Grappig om het verhaal nu in het Nederlands te lezen haha maar het blijft een goed verhaal en als ik het lees probeer ik ook een voorstelling te maken hoe zo'n magisch moment eruit zou hebben gezien maar in mijn Verbeelding zal dat lang niet zo mooi zijn als hoe jij dat hebt gezien en hebt ervaren.
    Nog een avontuur die je voor altijd zal blijven herinneren!
    Dikke knuffel en kus!!!!

  • 18 December 2013 - 21:21

    Virginia:

    Hey skeet!

    En dan ben jij jaloers op mijn kerstpakket?! Haha
    Ik ben jaloers op jouw adventure!!!
    Super gaaf zeg! Waarschijnlijk een once in a lifetime momentje!
    Geniet er van maar geloof dat dat je aardig af gaat ;)

    Dikke kus vir!

  • 18 December 2013 - 21:46

    Pap En Mam:

    Het blijven allemaal bijzondere dingen die je mee maakt, geniet ervan, dit neemt niemand je meer af, super nieuwsgierig naar je foto's. knuffel hugs en poekels.

  • 19 December 2013 - 17:06

    Marga Broers:

    Hoi Jindra, wat leuk om je verhalen te lezen. Iedere keer beleef je weer wat anders.
    We willen je gezellige feestdagen toe wensen met fijne mensen om je heen. Voor volgend jaar meer succes op werk en mooie avonturen. Gr. Tante Marga en Ome Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 96625

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: