hippiecity - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu hippiecity - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Jindra Ursem - WaarBenJij.nu

hippiecity

Blijf op de hoogte en volg Jindra

21 December 2013 | Nieuw Zeeland, Takaka

hippiecity...
of daar leek het vandaag in ieder geval op.
genoten van vandaag. het was super mooi weer en ik ging met mijn duitse collega naar de zaterdagmarkt. nou denkt iedereen aan de fruit en groentemarkt in hoorn, maar nee. het was een hippiemarkt. het was overal, in kleding, muziek en spullen. een kleine maar des te leukere markt.
na een rondje lopen, hebben ik en anne een tijdje zitten praten over thuis, vriendschap en liefde. hoe cliché en hoe gezellig.
na een lekkere lunch kadootjes gekocht voor Seymour, een 50 jarige man die langdurig in het hostel verblijft, omdat we lootjes hebben getrokken voor kerst. geen idee wat ik voor m moest kopen tot er een verlichtend idee in me hoofd opkwam. hij was laatst zijn duikbril verloren, dus ik op jacht en geslaagd. was wel een beetje blij met mezelf.

een aantal dagen terug ben ik naar 'the grove' geweest, een rondje lopen van 10 minuten, maar een plek waar je uren kan doorbrengen. een klein stukje jungle tussen alle weilanden en bergen in Takaka. het was prachtig. deed me denken aan Borneo en Lynn.
dus daar wat uurtjes vertoefd en verder op de fiets naar de rivier.
heerlijk verkoelend, na een dag op de fiets wat voelde als 30 graden.
het koude water was goed voor me rug, dat er ondertussen uitziet als een vervelde slang.

dus weer een aantal fijne dagen achter de rug. ben benieuwd wat er voor me staat...

  • 21 December 2013 - 06:03

    Pap/mam:

    Zo, ik ben de eerste, het is ook nog wel vroeg, zes uur s ochtends, maar dat is makkelijk met een tablet.wat weer een heerkije beleving, je weet dat ik gek op die alarte markten, leuk dat je pakketje hebt ontvangen. En the grove, klinkt als een zalige plek....als Seymour je blog leest, is het geen verrassing meer....heb een leuke dag, of maak er een.......

  • 21 December 2013 - 06:25

    Pap/mam:

    wel erg vroeg dus . gezien de fouten in de eerste reactie, dus heerlijke beleving, en aparte markten....

  • 21 December 2013 - 13:57

    Kees Veeken:

    Hallo vervelde slang,

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar. Wel weer terugkomen straks, he? Heb je al plannen voor de Kerst? Bij ons ligt een dik pak sneeuw...


    maar niet heus; het lijkt wel zwaar herfst!!! En Jindra maar praten over 30 graden en verkoelen in de rivier.

    Wij wensen je nog heel veel plezier en mooie ervaringen; dat zit wel goed aan de verhalen te lezen.

    Groetjes, Ina en Kees

  • 21 December 2013 - 23:54

    Pip:

    dus jij loop hier straks in de hipste kleding rond haha.
    Gezellig dat je evengoed lekker kerst vier daar mop. Geniet van je zonnetje.
    kusjess



  • 22 December 2013 - 23:42

    José Krom:

    Hallo Jindra, ik heb al je reisverslagen gelezen, ben er wel een uur mee bezeg geweest. Wat een leuke verhalen en wat maak je een hoop mee. Ik dacht er vandaag ineens aan dat je al weer een tijdje onderweg bent, ben ik dus gauw de mail van je vader gaan zoeken (had ik gelukkig bewaard) waar in stond waar ik naar toe moest op het internet. Cor in ik wensen je alvast fijne kerstdagen toe(lekker in de warmte daar) ik ben al weer benieuwd naar de volgende verslagen, groetjes José en Cor Krom

  • 24 December 2013 - 13:03

    Wilfred & Rita:

    Hallo Jindra.
    Wat en leuke verhalen allemaal . Wij krijgen ook veel zin om Nieuw Zeeland te gaan ontdekken. Dat zal waarschijnlijk 2015 worden. Voor begin maart gaan we verhuizen, het huis is waarschijnlijk verkocht. Dus als je weer thuis komt zijn wij geen buren meer. Wij wensen je nog veel mooie avonturen daar, fijne feestdagen en een fantastisch 2014. Groeten uit een storm- en regenachtig Wognum, Wilfred en Rita.

  • 31 December 2013 - 14:01

    Tonny Rood:

    goede jaarwisseling die eerder plaatsvindt dan bij ons en de beste wensen voor 2014 .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jindra

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 96618

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 05 Juli 2017

Bergen, Noorwegen

18 Oktober 2013 - 30 Augustus 2014

New Zealand

Landen bezocht: